lördag 11 januari 2014

Roadtrip med pappa

Dagen efter nyår bestämde jag och pappa oss för att åka på en roadtrip tillsammans. Målet var Orlando, ca 6 timmar bort, fast det blev några fler stopp på vägen. Deland, Cocao Beach och ett hoppfält lyckades vi också besöka. 

Så hamnade jag på ett av mina favoritställen i världen - the Wizarding World of Harry Potter på Universal Studios. Här kan man gå omkring i Hogsmead, handla godis i Honeydukes eller tricks på Zonkos, dricka honungsöl och såklart åka berg- och dalbanor.

(det finns såklart mycket mer på Universal Studios, Marvel Super Hero Island är också extremt bra. Allt är så jävulskt välgjort och coolt.)

Den absolut bästa är inne i slottet, the Forbidden Journey heter den. Kön är inne i slottet, man går igenom växthusen, träffar med Dumbledore, lyssnar på tavlor som pratar och så mycket mer. Det är helt fantastiskt och då har man inte ens börjat med åkturen än! 

Sen åkte vi till fallskärmsmekkat Deland innan vi for söderut igen. 

Med en snabb visit på Cocoa Beach.

Här är jag och pappa med Chevy Camaron som han hyrt för semestern. Han hälsar att han lyckades sladda på asfalt med den, så cool är den. 

Så slutade det tillbaka i Miami. Inget bad blev det den här gången, men vi gick en prommis på South Beach och såg en hockeymatch med Florida Panthers. På söndagen flög jag hem till älskade San Francisco. 

1 kommentar:

  1. Ni verkar ju haft det fullkomligt fantastiskt! Så avis på dig som fått besöka Hogwarts två gånger inom 1 år! MASSA PUSSAR!

    SvaraRadera