fredag 11 april 2014

Dagen jag fyllde 21


Det här är ett något försenat inlägg om när jag fyllde 21. Min födelsedag firades på flera håll under dagen. 

1. Hos Linnéa. Hon hade bakat bananmuffins med peanut butter frosting (hur gott?!), uppenbarligen känner hon mig ganska väl eftersom banan+peanut butter är det bästa som finns. Så fick jag presenter, både från henne (en fin listografibok om resor och en bok där hon fyllt i vad hon önskade för mig) och mamma - som tydligen hade smygskrivit till Linnéa och skickade fotografier på hela familjen (som nu sitter på väggen i mitt rum). 

2. Skype/facebook/mail. Tackar tekniken som gör detta möjligt (och så att man överlever ett år borta från alla fina människor där hemma). 

3. Hemma. Fick ett kort och en blomma från mina värdbarn (läs: värdpappa). Ganska fint ändå. 

4. Hos Sofia. Kom dit och hon hade fixat fram en öl (första lagliga drickan för mig i USA), blåbärscheesecakepaj och presenter: starbucksmugg från Lake Tahoe (fortsättning på min fina samling) och en mini tabascoflaska (för hon vet att jag gillar att hålla i saker som är fel storlek och säga 'vi har växt/krymt!')

5. Middag på Cheesecake factory med Sverige-gänget (Linnéa, Sofia, Martin, Elsa, Emma och Rebecca). Veggieburgare, mango-key lime cheesecake, mojito (första alkoholdrycken jag köpt i USA) och så fick jag huvudvärkstabletter också (för att 'nu är du vuxen' - Martin).

Tacktacktack för en så fin födelsedag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar