söndag 27 april 2014

Seattle del 1

Under Passover fick jag lite extra ledighet för att min värdfamilj reste iväg och eftersom jag vill ta vara på min tid här i USA bestämde jag mig för att åka själv iväg till Washington (och Kanada, men vi återkommer till det) i några dagar. 

När jag kom fram till Seattle insåg jag att jag inte hade någon aning vad man kunde göra där, så efter ett snabbt mess till min värdpappa för tips stack jag iväg till Pike Place Market. 

Det fanns en hel del stånd med mat och handgjorda grejer...

Och fisk.

Sen hamnade jag vid den kända Gum Wall. Inte så fräscht precis. 

Men såklart så satte jag upp ett jag med.

Och så åkte jag upp i the Space Needle. Älskar verkligen att se staden från ovan, man får en hel annan förståelse över där man är. 

Kvällen slutade tillbaka på hostellet där jag däckade totalt före klockan lite efter nio.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar