lördag 20 september 2014

En dag i NYC

Förra helgen stack jag och Josefine in till city för att träffa några au pairer (jag är nästan ikapp med bloggandet nu!). Planen var att vandra lite i Central Park. Här stannade vi för lunch. 



Veggieburger. Standardmat för vegetarianer, dock är jag lite tveksam till chips med lunchen.

Käre H.C

Alice in Wonderland

Sen hamnade vi på Met och jag fick se lite Vincent van Gogh

Josefine fånar sig i Egypten

Efter det tog vi oss till West Village för att se detta hus. Något random kanske ni tycker men detta är nämligen huset där Monica, Rachel, Chandler och Joey bodde i under de tio säsonger av Vänner. Bara utsidan dock. Detta är också en av de få platser som faktiskt är inspelade i NYC.

Sen vandrade vi vidare till Ground för fika

Efter det var jag och Josefine tvungna att åka hem igen för att jag skulle jobba och hon skulle träffa en tysk au pair. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar